Çalakalem

Çalakalem
"Şampiyon" a selam olsun

16 Temmuz 2011 Cumartesi

Fenerbahçe tarihinde bugün (16 Temmuz)

16 Temmuz 1997

Fenerbahçe : 2
Beşiktaş : 0




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, TSYD Kupası maçında Rüştü - K.Saffet, Högh, Uche (Kemaletin Dk.46) - Tarık (Halil İbrahim Dk.64), Tayfun, Mustafa Doğan, Okocha, Erol (Tamer Dk.76) - Boliç, Ilie (B.Saffet Dk.46) dan oluşan kadrosuyla Fenerbahçe Stadı’nda Beşiktaş’ı 2-0 mağlup ederken gollerini Jay Jay Okocha (Dk.21) ve Elvir Boliç (Dk.57) attı.

***

16 Temmuz 1998

Fenerbahçe, Moldovan ile sözleşme imzaladı.




Fenerbahçe Spor Kulübü, İngiltere’nin Country City takımından transfer ettiği Romanya Milli Takım futbolcularından Viorel Moldovan ile resmi sözleşme imzaladı. İngiltere'nin başkenti Londra'dan İstanbul’a gelen Moldovan'ı havaalanında kalabalık bir medya topluluğu karşıladı. Yönetici Necdet Ersoy'la birlikte gelen Moldovan, "Hagi beni çok etkiledi. Bana Türkiye'de mutlu olduğunu, futbolun çok sevildiğini söyledi. Türkiye'de bir numara olacağımı da belirtti. Bunun üzerine kararımı verdim ve geldim" dedi. Moldovan, daha sonra Fenerbahçe Spor Kulübü'ne giderek Başkan Aziz Yıldırım ve Basın Sözcüsü Abdullah Kiğılı ile bir araya geldi. Moldovan, "Türkiye'ye gelmekten mutluyum. Yabancılık çekeceğimi sanmıyorum. Fenerbahçe'nin adını çok duydum. Şampiyonluk yaşamak için geldim. Bunun için de tüm gücümle çalışacağım" diye konuştu. Moldovan, daha sonra kendisini iki yıllığına Fenerbahçe'ye bağlayan imzayı attı.

***

16 Temmuz 2003

Waldhof Mannheim : 0
Fenerbahçe : 2

Pierr Van Hooıjdonk, Fenerbahçe formasıyla ilk maçına çıktı, ilk golünü attı.




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, yeni sezon hazırlıklarını sürdürdüğü Almanya’da oynadığı ilk hazırlık maçında, Volkan - Ali (Hakan Dk. 46 ), Fatih , Ümit , Erhan - Aurelio (Can Dk. 85), Selçuk , Kemal ,( Olcan Dk.76 ), Tuncay (Yusuf Dk. 62 ) - Semih , Van Hooijdonk’tan oluşan kadrosuyla Almanya’nın Waldhof Mannheim takımını 2-0 mağlup ederken gollerini, Tuncay Şanlı (Dk.9) ve Pierr Van Hooıjdonk (Dk.54) attı. Teknik Direktör Daum, Fenerbahçe’nin başında ilk maçına çıkarken, yeni transfer Pierr Van Hooıjdonk ta Fenerbahçe formasıyla ilk maçına çıktı, ilk golünü attı.

***

Kaynak : Milliyet arşivleri-kişisel arşiv

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder