Çalakalem

Çalakalem
"Şampiyon" a selam olsun

29 Ağustos 2010 Pazar

Fenerbahçe tarihinde bugün (29 Ağustos)

29 Ağustos 1962

Fenerbahçe : 1
Valencia : 0




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, hazırlık maçında Hazım, Atilla, Özcan, Özer, Naci, Şeref, Hilmi, Lefter (Abdurrahman) İbrahim, Selim ve Yüksel’den oluşan kadrosuyla Mithatpaşa Stadı’nda İspanya’nın Valencia takımını 1-0 mağlup ederken golünü Lefter (Dk.56) attı.

***

29 Ağustos 1993

Altay : 1
Fenerbahçe : 2




29 Ağustos 1993 Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, Türkiye 1.Liginin ilk hafta maçında Engin, Waghenhaus, Emre, Semih, İlker, Tayfur, Müjdat, Oğuz, Mecnun, Bülent, Hotiç (Kemalettin Dk.88) ten oluşan kadrosuyla deplasmanda Altay’ı 2-1 mağlup ederken gollerini gollerini yeni transferleri Tayfur Havutçu (Dk.53) ve Bülent Uygun (Dk.73) attı. Tayfur Havutçu ve Bülent Uygun, Fenerbahçe formasıyla çıktıkları ilk lig maçında gol attılar. Emre Aşık, kırmızı kartla oyun dışı kaldı.

***

29 Ağustos 1998

Fenerbahçe : 6
Samsunspor : 2




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, Türkiye 1.Ligi maçında Fenerbahçe Stadı’nda Rüştü - Saffet, Murat Yakın, Högh(Serkan Dk.79) - Tayfun, Moshoeu , Kemalettin, Metin, Erol - Balic(Boliç Dk.79 ), Moldovan(Sergio Dk.79) dan oluşan kadrosuyla Samsunspor’u 6-2 mağlup ederken gollerini Ercan Kol (Dk.22 k.k.) Elvir Baliç (Dk.38 ve 50) Mosheau (Dk.65) Elvir Boliç (Dk.88) ve Sergio (Dk.89) attı. Sergio, Fenerbahçe formasıyla ligdeki son golünü attı.

***

29 Ağustos 2006

Edu Drecena, sözleşme imzaladı




Fenerbahçe Spor Kulübü, Brezilya’nın Cruzerio Kulübü’nden transfer ettiği Edu Drecana ile resmi sözleşme imzaladı. Sabah sağlık kontrolünden geçirilen Dracena, ardından Şükrü Saracoğlu'nda yöneticilerden Vedat Olcay ve Mahmut Uslu'nun da katıldığı törende medyanın karşısına çıktı. Sambacı, "Fenerbahçe gibi büyük kulübe geldiğim, bu önemli yılda bu formayı giyeceğim için gururluyum. Hocamız Zico ve takım arkadaşlarımla birlikte lig ve UEFA Kupası şampiyonluğunu yakalayıp, seneye Şampiyonlar Ligi'nde üst seviyeye çıkmak istiyorum. Dilerim kontratım 4 yılla sınırlı kalmaz" dedi.



Bu arada Fenerbahçe’nin bir diğer yeni transferi Deivid De Souza, İstanbul’a geldi.

***

29 Ağustos 2007

Anderlecht: 0
Fenerbahçe : 2




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, Avrupa Şampiyonlar Ligi 3. Öneleme Turu rövanş maçında, Belçika’nın Anderlecht takımını deplasmanda, Volkan, Önder, Lugano, Edu, Roberto Carlos, Deivid (Vederson Dk.83) Deniz, Aurelio, Tümer (Colin Kazım) Alex De Souza (Selçuk Şahin Dk.75) ve Kezman’lı kadrosuyla 2-0 mağlup ederken gollerini Mateja Kezman (Dk.4) ve Alex De Souza (Dk.74) attı. Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, bu galibiyetin ardından Avrupa Şampiyonlar Ligi gruplarına katılmaya hak kazandı.

Fenerbahçe Teknik Direktörü Arthur Zico, takımının Avrupa Şampiyonlar Ligi 3.öneleme rövanş maçında Anderlecht’i deplasmanda 2-0 mağlup ederek Avrupa Şampiyonlar Ligi gruplarına yükselmesinin ardından bir basın toplantısı düzenledi. Zico, Şampiyonlar Ligi'nden elenmeleri halinde gönderileceği iddialarına sert tepki gösterdi.
Brezilyalı gazeteciler ve yakın arkadaşlarının kendisini telefonla aradıklarını belirten Zico şöyle konuştu: "Fenerbahçe'nin Şampiyonlar Ligi'ne kalamaması halinde işime son verileceğini duymuşlar ve bunu bana sordular. Ünlü olduğum için bu tip haberler çabuk yayılıyor. Maalesef profesyonelliğe ve saygıya sığmayan şeylerle karşılaşıyorum. Eğer bunu Aziz Yıldırım açıklamışsa saygı duyuyorum ve hiçbir şey söylemiyorum. Ama eğer bu yalan haber ise çok üzüntü duyarım. Yaptığım işten soğuyorum. Bu bir saygısızlık. Hiçbir kulüpten teklif almadım. Fenerbahçe ile iki yıllık sözleşmem var ve iki yıl boyunca hiçbir şey dinlemek istemiyorum. Kariyerimde 20 yıl söz verdiğim için Flamengo'da oynadım. İtalya ve Japonya'da da söz verdiğim için görev aldım." Zico sahada futbol adına her şeyi yaparak sonuca ulaştıklarını söyledi. Mükemmel bir performans ortaya koyduklarını kaydeden Brezilyalı teknik adam, "Turu tamamen hak ettik. Oyuncularımı candan kutluyorum. Fenerbahçe gücünü bir kez daha gösterdi. Takımıma güveniyorum ve bunu yapacağını da biliyordum" dedi. Brezilyalı hoca, transferle ilgili soruya ise "Her zaman başkanımız ile görüşüyorum. Kendisine isimler veriyorum. Ama son kararı alma yetkisi her zaman başkanımızdadır" yanıtını verdi.

Kaynak : Milliyet arşivleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder